« Toni & Guy Hairdressing Review | Main | Writing An Ah Beng Blog »


Friday, 12 August 2005

Longer Than One Singapore Minute

As part of his contribution to the Singaporean National Day, patriotic mr brown started this meme called "One Singapore Minute".
20050812-1.jpg

He's asking his fellow countrymen to take a series of photos within a minute to show what their country means to them. All the photos are then collected and displayed here.

Since our National Day is also just around the corner, I wanted to start a "One Malaysian Minute" meme too. But thanks to the haze, I think all the photos from our KL bloggers are gonna turn like this.

Regardless, I contributed towards the "One Singapore Minute" meme. I know I'm not Singaporean and all that lah. Then again, Singapore's LianHeZaoBao newspaper also said I'm Singaporean liaw, so I think I must be one.

From zbNow (LianHeZaoBao), 4th July 2005.

Here's my photo set, taken at the New Asia Bar on the 70th floor of the Swissotel Stamford from my last trip to the city state. I have to confess - these shots were not taken under one minute. It should have been that way, but that tulan bartender took ten bloody minutes just to get my drink ready. My One Singapore Minute became my Ten Delayed Minutes.
kennysia's OSM #1

kennysia's OSM #2

kennysia's OSM #3

kennysia's OSM #4

Singapore Sling on top of Singapore City itself. Doesn't get any more Singaporean than that. :)

Speaking of the lion city, what's with almost every Singaporean I know heading over to Kuala Lumpur these few days? Why go KL? Got haze lah, go KL do shit? Come to Kuching lah.

The haze situation in KL is getting so bad even the garblement is declaring a state of emergency. The problem is, other than closing down all their offices, nobody seems to know what else to do under a state of emergency. The only thing the people there were told to do is this.
20050812-3.jpg

Everyone is waiting for the thick white smoke blanketing the nation's capital to clear up and disappear. So the garblement and residents in KL are all praying for a miracle, praying for the wind, praying for the heavy rain to fall...

KANINA IT RAINED ICE INSTEAD! They must have prayed a little too hard liaw. Poor bastards.

Times like these, it feels so darn good to live in Kuching.

Blue skies, fresh air. Ahhh... bliss. :)

54 Comments

Unregistered

Hehehe, the freaking haze is even on the CNN Headline News in the US!:P

God I miss Kuching.....although that park around the State Library is a little shady at night no?

Unregistered

oHhh!! is it THAT bad?? mMmm..didnt know that..=X oh wells..Kuching is the ze BEST of all!! =D and uhh..coming from kuching..i have only been to THAT library once i think..shame on me!! lol..it is just too big and not that there is much books there(the last time i went that is)..i remember goin there and makin a LOT of noise..=S

Unregistered

lol..nice haze over there, even my frens dere complaining like mad siah...y not ask all KLians come to Sg for hol? lol

Unregistered

haha. borneo isnt that hard hit yet.

Unregistered

i'm living in KL and have been suffocating in the haze. And guess what? It was reported in today paper that the culprits of the opening burning in Sumatra are our very own Malaysian plantation companies. KNNCCB man!(as opposed to MAlaysia Boleh!) Hope justice will be served.

Unregistered

strangle you and you see what its like to choke... KNNCB!!

Unregistered

lol. i didn't know the haze was that bad until i saw the pic of kuching. i think i've forgotten how hazeless kl looks like.

Unregistered

omg. the haze is that bad? *choke choke*
i think sg is gonna get affected soon..

Unregistered

Hi Kenny,

It's been pretty hazy in Kuching too. Plus damn hot and humid during the evening and at night. Yesterday on my drive home from work at 6:15pm, the sky was a sickening blend of orangey-pink and grey. And the air SMELLED like haze. But yeah, those poor KL ppl probably have it worse. *snigger!* Oh, did you try freezing your dead hard hard drive yet? It's suppose to work..

Unregistered

dun lah make ppl jeles....bad enuff got haze in KL now u have to rub it in summore....too much lah! >.dun lah make ppl jeles....bad enuff got haze in KL now u have to rub it in summore....too much lah! >.

Unregistered

Never been to Kuching but will consider going there if the bloody haze comes south. Maybe I can have some kolo mee, your treat?

Btw, funny stuff without unnecessary slapstick.

Unregistered

stupid haze gets in even into airconditioned shopping malls. i was walking in 1 Utama the other day and i looked down the corridoors. never thought i'd ever see the interiors of a klang valley building look like it was in gentings.

damn it lar, i can't leave the state! college still going on even through all the haze. meh.

Unregistered

stupid haze gets in even into airconditioned shopping malls. i was walking in 1 Utama the other day and i looked down the corridoors. never thought i'd ever see the interiors of a klang valley building look like it was in gentings.

damn it lar, i can't leave the state! college still going on even through all the haze. meh.

Unregistered

I finally have a reason to be proud to live in JB other than we are the gateway to S'pore - no haze! *touch wood*

Come to JB, the jeng-est city in Malaysia. We are also, i believe, the origin of Ah Bengs and Ah Lians.

Unregistered

niahbeh kenny *cough* *chokes*

Unregistered

Eh.

You muST la put up the last pic... bloody hell.

Unregistered

*yawn*...*cough*

Unregistered

Is that a pic of a library in Kuching?

Unregistered

kuching's been through that kinda thick haze before, was it back in 98 or something, i can't remember. thanks for the rain, God.

Unregistered

Kuching is part of Malaysia, you are MALAYSIAN..stupid you don't take yourself as Singaporean...damn it

Unregistered

since u have so much clean air there, please tapow some & send over to here.

terima kasih.

Unregistered

ahhaha
eh ken newspaper say he singaporean boh.

lol.

hahah kenny u just made me love kuching even more.

Unregistered

Malaysia Libraries: I condemn them! The books r like f**king crap, and not fit for human use.. yucks. I nv go to a National Lib in Malaysia for the past 14 yrs (nw 20 yr old).. Waste $$ be member.

moi SG classmates oni go JB.. KL.. byebye.. welcome to JB... hehhee

Unregistered

Hello, SY WY and I going to KL together what u cock. LOL...

Unregistered

Since we got hit the hardest back in 1997 (school's closed for a week, wohoo!) it's now KL's turn to experience it.

Unregistered

Yeah!!!The air in kuching is still nice...~sigh~ why do I have to be stuck in Malacca...

Unregistered

mirians get used to haze already. haze comes haze goes. so damn typical here. sighs.

Unregistered

Oh, you evil evil man... :P

Unregistered

wah heng ah i live in JB. no offence ah,KLians (haha like lians lidat) its just that...uhh... you were a little less lucky. On a (b)righter note,hopefully it clears up soon!

Unregistered

Hey kenny, I am just wondering those slangs I've read lately. WHat's "MEME" and "ASGM" means?

Unregistered

im going to kuching with a few empty cans to bungkus some air back to kl.

Unregistered

NSDS3HvLDJjD: Your statement ("it's now KL's turn to experience it") was really uncalled for. The whole nation was praying for Sarawak when it got hit by the horrible haze in 1997. I don't think anyone here wants the haze to affect anyone and anywhere for that matter.

Unregistered

Ipoh here also got haze liaw. But not as teruk as KL lah. They say KL's condition is not as bad as the 1997 haze but I beg to differ. I was living in KL during 1997 but the haze Cheras was not thick at all.

Unregistered

hello kenny!
heh, first time commenting though i've been lurking around here for awhile and enjoying laughs :D

your second pic made me burst out laughing la!

esp since i did a PAGE DOWN instead of a scroll.. more impactful hahaha..

Unregistered

today's haze dropped drastically..but i heard ipoh now quite bad.the winds have changed huh.

Unregistered


Jonathon, you mean they STOPPED reporting the war on CNN?

webo1freak, what the heck is "nice haze" supposed to mean? I never know there's a distinction between a "nice haze" and a "bad haze"!

ees, KL is always enveloped by haze. Just in different degrees that's all.

bluepuppygirl, I heard of that method but I won't do it until I have no other choice.

qsl, aren't schools supposed to be closed?

JoyceTheFairy, nice view what. Don't you think? ;)

ya, ya.

ced + NSDS3, lucky I was in Perth during that period of time. I kept hearing my mother complaining about it though. Goddammit when's MY turn to experience haze?!

ken, I won't even waste my time arguing with idiots like you who can't even detect when I'm talking bullshit or when I'm actually being serious.

XX, huh? Change of plans?

Tan Silly, I don't think NSDS3 meant any malice when he said that.

notesgirl, meme is something that once someone see, they'll try to copy. eg putting FaceAnalyzer.com results on blogs. ASGM literally means 'Wanna fuck?'

Unregistered

I would like to visit Kuching one day.

Unregistered

eskew me. i go KL to work ok. WORK.

Unregistered

live in kl ? stupid hectic place! i preffered jb /sg

Unregistered

I miss d fresh air bk in Kch!

Unregistered

always been a loyal reader but never tag before..
but after seeing Big Fuck's fucked up look (i mean really funny), I LAUGHED SO LOUD MY LIBRIRAN CHASED ME OUT OF THE SCHOOL LIBRARY.

Unregistered

oh man, that looks really bad... and just to think i was planning to go to KL sometime soon...

Unregistered

hi kenny...! luckly you have not experience the haze before at 1997, it is really terrible. and a lot of health problem happend to my friends.

Unregistered

Kenny nau hia,
Like most of your blogging. Especially those that does not glorify yrself too much. Reckoned if you are in an Aussie (too much lim chui) mood, dont blog.

Other wise enjoyed your peeks on the jelebu.

Unregistered

Nice photo of the singapore city...

Unregistered

whoa! did it hail in KL??

Unregistered

Me can? Me can?

I only half-fuck famous.. so considered famous but not mainstream
famous..

http://notyourusualshit.blogspot.com/

Regards,
Chuwen

Unregistered

blue skies, fresh air in kuching
mGf just SMS says Catty town's also Haze-ing
Caught with your pants down-ken-you're lying
Only in ForongJieJie town you get Hazelin'

Unregistered

Apropos of nothing, except that I thought of you, Kenny...

I made dinner for myself the other night. I had soup. But not just any soup. I had cock-flavoured soup. I kid you not. I took a picture. Come see for yourself.

Unregistered

Go Kuching!

Unregistered

Man, I'll head down to Kuching anytime, but not for the climate or scenery, just for you. =D

Unregistered

fuck you!!!! you immigrants from philliphines

Unregistered

If you think the media and pics look bad, it's nothing compared to living through it! Somehow, the 96/97 haze in Kuching was just BBQ smoke compared to this shit. What with all the co2 from vehicles and all.

Unregistered

dear kenny, you can have as many singapore slings as your want
as long as it doesnt become a fling then can liao !

Leave a comment

Live Updates


Monthly Archives


Site Statistics




'Best Travel Blog' Finalist 2011

'Best Micro-blog' Winner 2011

'Best Entertainment Blog' Winner 2010
Close