« (A Very Lousy) Lee Hom Heroes On Earth Concert Review | Main | The Protegay »


Tuesday, 06 March 2007

Short Talk:

Shoutout to hitz.fm's JJ and Rudy for giving kennysia.com a mention on air. You guys rock!

Bukit Bintang Automated Toilet Review

As part of an initiative to make the city more favourable towards tourists, a series of state-of-the-art automated public toilets were recently introduced at several tourist hot spots around KL city.

These new public toilets came to light not without some controversy. Some people like them, some people think those money can be better spent somewhere else. At RM400,000 a pop, these toilets are even more expensive than the houses most of us live in.

But hey, it's not like the authorities care anyway. The toilets have been built already and if you don't like them, you can go shit sit somewhere else.

Our country's top officials are obviously proud of these toilets. On the toilets' opening ceremony, even our Deputy Prime Minister came along in his sleek black limo to officiate the opening.

When it comes to opening ceremonies, people always like to perform a symbolic action to mark its opening. Some people cut ribbons, others plant trees or hit gongs.

You gotta wonder, what symbolic action our Deputy Prime Minister did to make the opening of these toilets official? Did he urinate to officiate?

These toilets cost 20 cents to use. In other words, they need at least 2 million people to piss in each of these toilets just to breakeven financially.

There's a coin slot by door for you to put the money in. These are pretty similar to those soft drink vending machines. Except with vending machines, you put in the coin in and stuff comes out of it - for you.

With these toilets, you put the coin in and stuff comes out of you.

The inside of the public toilets look mighty impressive. Unlike the public toilets we are used to, these ones are extremely clean. They are so clean, they make our hawker food stalls look dirty.

Only in Malaysia can you find places you shit cleaner than the places you eat.

I mean, there's even an aircond inside the toilet! Finally, someone has acknowledged that chucking a shit is actually pretty tough work.

The most amusing of all, must be the warning signboard inside the RM400,000 toilet.

There's this symbol that says "No Diving Allowed."

Then there's the standard "No Eating and Drinking Allowed"

I don't know about you, but I'm not sure about the kinda food they serve in public toilets. Chocolate cakes, anyone?

But one thing that caught my attention though, was this warning.

Heh.

The last thing you wanna happen when you're happily taking a dump, is for the door to automatically open and have the busy crowd at Bukit Bintang catch an eyeful of you.

Doing this.

That'd be kinda awkward.

151 Comments

Unregistered

anyway nice toilet and it reminds me of youtube japanese show that pulling ppl out from the toilet with a jet ski.....

Unregistered

kenny Sai pang sai in public toilet while camwhoring?

Unregistered

it's shitly expensive~~!!!
can buy like 2 cheap houses with that...
and if with only 2 million ppl shitting inside baru can earn back the cost, what about the cost of maintaining while waiting for 2 million people to come pee??

anyway, if it is always clean always functioning, i can bare with it la...

Unregistered

I wonder if you guys got orgasm of being the first, second or third.. Plain no life weirdo doing this.. Pls post a better comment rather rushing to be the first/second/third.. guess you guys are always the loser in whatever you do besides getting 1st here. Still loser

Unregistered

OMG...toilet door open automatically ? This reminds me of toilet prank by crazy japanese @ [http://www.thejapanesearecrazy.com] where u end up naked in the middle of roadside or maybe by seaside....haha :P

Unregistered

lol, u look kinda cute, but kenny, not say i want to say u, u look like u put on a bit of weight? or is it ur hair? =.-

Unregistered

that's some pretty impressive toilets. with aircond again. =O

Unregistered

errr, your boobs look hot,hehehe

Unregistered

I must see those toilets when I go down to KL... @.@

Unregistered

stupid toilet....... use this money to help some1 who r poor better k......i think the cost is around 100k ni kua... proud of a toilet.. ? for spending 400k..hahaha

Unregistered

hi w relation to the sign, i think it means that u shouldnt squat on the seats :) unless that was a joke that i didnt get xP heh

Unregistered

it was a joke that you din get lah........i am number......16th? hehehe, i juz luv to irritate those ppl that hate lining numbers....

Unregistered

i thought it's RM1 per entry? I wanted to try the toilet, but it's always closed.....

and if it's automated, why is there a lady sitting outside?

Unregistered

oh manz.... are u serious?

what if i have a super upset stomachache.

can i put in 5 20cents coins just to be sure?

hahaa

Unregistered

Woo..something new..thanks kenny for updating on the latest stuff in KL..been few months since i was in kl..miss kl dearly~~~anyway, won't really try out this toilet if i go kl..seems dangerous, door automatically open wor..rather go lot 10 pay 30sen cheap cheap bah..

Unregistered

hmm...it kool but y waste money on toilets man and u r only allow to use for 1 mins? damn!

Unregistered

I thk it's Rm1 per entry. Therefore, it only needs 400K ppl to "participate". :)

I still wonder what we have to do if we wanna extend the "visiting" period though. ^^

Unregistered

i've been to bkt bintang almost every week but never try out the toilet before...the one minute warning is more likely like japanese toilet prunk~!

Unregistered

No Diving Allowed

hahah

Unregistered

There's a maximum usage time of 15 mins. I think the one minute of buzzer warning means that on the 15th min it will start buzzing and that on the 16th min the door opens. But still... Pretty stupid la... what if u're having constipation?

Unregistered

stop taking pics of urself in "funny" situations to make ur entries funnier. its lame

Unregistered

stop taking pics of urself in "funny" situations to make ur entries funnier. its lame

by poop

agreed :)

Unregistered

hrm... 27th

20 cents is on par on those toilets in the mall, but with such environment I rather stay in it, but what if you really have a big business to do but not enough time???

Unregistered

Wouldnt be too long before those divers dirty up the toilets again..

Unregistered

I personally think 15 minutes is enough for one to spend in a public toilet. These public toilets are the same as what we get here in Australia, except that ours are free, and doors open in 10 minutes if I'm not wrong. Oppsss... and there are no air-conditioning here.

Unregistered

potential software glitches are going to be so embaressing. AHAHHAHAAHAHAHAHAHAHA

Unregistered

Hi again Kenny,

Thank God they didn't put No Camera / Picture Taking Allowed While You Are Inside sign. He hee..

Unregistered

is that no diving or no sitting on the toilet seats?

Unregistered

hahahahaha omg, now i have another reason to come visit malaysia!

Unregistered

god aren't we abit behind the times, these kind of toilets have been introduce llike 15 years ago in new zealand to say the least, RM$400,000 each is a bloody rip off, bloody govt should spend it where its needed rather then some impressive loo

Unregistered

I'm sure the max 15 min usage is to prevent or at least cut short any -ve impact it can happen inside....who knows, some couple might wanna have some 'outdoor fun'. 20 cents only..so cheap..somemore got air con....and once in a life time ler, outdoor u know..haha

i'm sure that's 1 of the reason

Unregistered

How often will they be cleaned? I'd think that after just a few customers they'd be a little grungy... or are Malaysians much cleaner than Americans?

Unregistered

Hmm..20 cents is reasonable..15mins..more than enuf i reckon..

Unregistered

I saw the pictures of the opening ceremony for this pricey investment, not the best word to use, i know. I am at Melbourne now, and we have those toilets around the city area, but we don't see John Howard celebrating the opening. in fact, we don't even know when they first started using this fancy toilet here. I was shocked to know that there is a time limit in using the toilet too when my friend told me about it, but it makes sense as 1. they don't want people to stay in there forever to enjoy the air con maybe 2. they don't want people doing drugs inside. Funny you should mention the location of the toilet, because here, the toilet is at either side of the road.

Unregistered

HA! HA! HA! UR LAST PIC SO FUNNNNY.

Unregistered

Wa~ cool toilet.. lol~ Next time wanna go try =X

Unregistered

The toilet doors open after one minute which is telling the public that we're not allowed to do any other "businesses" there so it's basically just for peeing purposes!
Maybe that's one of their ways to keep the door clean and "sophisticated".

Unregistered

MaKiNo, if got constipation, then no need to use at all la... :)

yeah, i won't be surprised if horny couples resort to this now instead of by-the-hour hotels...

never used one before... so just curious... it costs rm0.20 but i see the picture indicating machine accepts rm0.50... means u get 37.5mins for rm0.50 or you get back change?

Unregistered

"pastikan barangan anda tidak tertinggal..."

does that also include your business?!? :)

Unregistered

hey kenny,
how long u took to snap those pictures in toilet? and how much u spent? just 20cents?

Unregistered

good thing that we get to read food reviews, clb reviews, and now ever toilet reviews on your blog ! life couldn't be better !

Unregistered

The cost for the automated toilet is reported in newspaper was RM1.00. Why kenny paid 20cents only? That's much cheaper than Lot10 toilets...

Unregistered

dickonosaurus!

Unregistered

Hahahaha.. After 15 mins the toilet door will open automatically. Gotta make sure business is done within 15 mins if not...

Unregistered

no hanky panky in this loo..unless 15 mins is enough!! hahaha

what a first for msia! spore also dun have leh!!

Unregistered

i wonder how long it can remain so nice and clean. malaysians do have their very own way of dirtying every single public toilet. the last thing you want is an air-conditioned smelly toilet. a RM400k air-conditioned smelly toilet ;p

Unregistered

more like 15 min time limit for those who find doing it in public loos an aphrodisiac.

orgasm/come in 14 mins anyone??

Unregistered

actually the time limit is to discourage people to make love in the toilet
imagine you Fcuk half way and the door opens

Unregistered

lol....saw those when i was in kl for leehom's concert too, kenny....and my fren did tell me it was set to open its doors at a 15 minute limit.

we were wondering wat would a poor guy do if he had constipation and 15 minutes wasnt enuff for him.

Unregistered

This could be the end of those 15 mnts love hotel. lol

Unregistered

lol rofl, stupid toilets! i wanna see some of it in Indonesia tho :p

Unregistered

wat a shame to be Malaysian..... i mean, wats in their mind wasting RM400,000.00 for this!!!! blind ass!

Unregistered

RM400,000.00..... worth it.
may be someone will get a new vehicle soon....

Unregistered

I think that's not a "No Diving Sign", more like "No Squatting on Toilet Seat" sign :P
I remember being told to do that if you use public toilet heheheheh

Unregistered

It's bad enough to have ppl catching you doing that, what happens if they catch you doing that and filming yourself doing that?

Unregistered

Hem.. another toilet camwhoring post.lol. Anyway, its good that you point out such investment of RM400K is waisted in this kinda of "favorable towards tourism". There goes our Malaysia Boleh! nothing is impossible, even for a 400K of little john.

Unregistered

they're actually public toilets exactly like that in australia! some suburb in melbourne if i remember correctly. probably the government is trying to be 'advanced' in the shitting matter =P

Unregistered

*adds to above* no air conditioning tho

Unregistered

satu toilet 400k..gila apa?
duit tu baik buat tolong orang miskin..
bahagi satu family 1000,government can help out 400 family..
iskk

Unregistered

This is how our government screws the tax payers' hard earned money. How on earth these toilets can cost RM400K a pop? RM40k is more than enough!

Unregistered

Msian always have the weirdest tourist attractions lah. So funnay...!

Unregistered

Haha, u very funny la kenny. It is expenisve, but at least malaysia done something good... i mean something to improve malaysia...

Unregistered

I came across your blog when I were checking thru Malaysia most influencing blogger. I saw you challenging Penangnite about good food. Wanted to write but forget to do so due to my busy schedule. Actually, different places have got different good food. I had tried the Sarawak Laksa too (Barratt brand). To me it's ok but to some people they feel it is like curry mee lor. I had even tried the pepper sweet. Anyway, different state and different part of the whole have got their own good food. It's just a matter of whether you find the good stall and outlet. Ayone too you for laksa in a fishing village in Balik Pulau Penang?

Back to your article on the toilet. Wah after 15 mins sendiri automatik buka balik. What if the ladies tengah tukar pad leh. Aiyoh yoh........... malu loh.

Unregistered

The toilet seems clean and big enough to have a quickie!! ;-))

Unregistered

Erina Law - 15 mins to change a pad??!! Get real ok...
Why do you need that long to change? Pump out the blood at the same time? Duh!

Unregistered

oH MY GOOD NEsssss....

how could you capture a shot while you're in the loo???????? Malu betul la u....

Unregistered

Hell yeah, I love diving in the toilets! But I dive the other way round la; I dive INTO the bowl.

Gotta try my diving skills in this RM400K toilet soon.

BTW, it is unisex huh? Toilet paper provided?

Unregistered

mr brown got do a podcast on this.
http://www.mrbrownshow.com/?p=697

Unregistered

..they shud have a top-up machine next to the toilet seat so that you can keep feeding coins into the machine to keep the doors close! haha ;) www.AngelZa.com

Unregistered

Wah. Kenny did you lose more weight? :)

Unregistered

kenny, u wore a levi's 501!

Unregistered

walaoo.. u too free meh? acting in toilet???? swt

Registered

I bet that already happened a number of times XD

Unregistered

RM400,000 for toilet is utterly ridiculous... Please tell me that there's only ONE... Blardee hell, that money can probably cover my uni and living expenses until PhD!!!

Unregistered

i can assure you that this thing wont last a week in penang.

Unregistered

I think the government, Datuk, whoever that come up with this idea is trying to promote this country's internal image; however, i feel education is first piority in teaching people how to be clean & be considerate to their surroundings. One can see rubbish on the road sides every other meter, let alone the clogged drains & constant smell from drains caused by inconsiderate hawkers and dwellers throwing used water and food dispose. Just last Saturday, somebody wrote in The Star that Malaysians should learn to re-cycle. I say, learn how to dispose of waste first!

Unregistered

For above comment in the second line i meant 'international image' and not 'internal image'. Sorry typo mistake.

Unregistered

i jus came back from cardiff and over there they charge 20 pence for using a toilet like tat and u get 15mins too

Unregistered

hey kenny...
ur came back from perth rite?
theres one toilet like dat in front of MONKEY BAR at Northbridge... and they had it years back... LOL

Unregistered

Just launched? Oo..im so outdated..when i go back to KL, must go try, but risky also..what if our chocolates cant get out in time and when it does, half way adi, buzz and door opens..yikes..scary..

I always believe toilets are a place where you have your own sweet time, it is where you can actually rest your mind and body where nobody can disturb you or invade your privacy..Relax..but this toilet does the opposite with that 15 minutes thingy..ish..

Cheers.
J

Unregistered

whoa. i'm seriously going to KL this semester break, if only to see these new toilets.

Unregistered

haha..i remember the first time i saw the toilet..it was a typical traffic jam day when my bro just couldn't hold it..that's when we saw the toilet..he just got out of the car and went to that toilet...haha..when he put the coin and the door opens automatically, the first thing dat came out of his mouth was..'gempaq betul!!' hahahaha...
it was definetely one of a kind toilet..

Unregistered

Just wondering... isn't this the kind of place most couples would want to go to... ahem?

Unregistered

what happen for people that have piles,its not easy to shit,at least take 30 minutes to finish the job.put 2X50cents coin can get 30 minutes ah.

Unregistered

lol !!

Unregistered

KENNY! WHAT ARE YOU DOING WITH A CAMERA IN A TOILET? VOYUERISM, HUH?

Unregistered

Hmm... I thought I heard about these toilets before - are these the ones which automatically cleans themselves? Or did my brain just make up a newspaper article?

Unregistered

What the... Price of toll and stuff all naik, everything naik. And they build this shit?

Well, ok also la i guess this toilet idea.. But damn, RM400,000 ? are u sure dude?

Unregistered

wah..the toilet... swt...

Unregistered

oh the rest stfu, kenny is sexy.

lol.

Unregistered

huahahahahahaha....
this is the first time i see the best public toilet ever..

Unregistered

Wow Kenny ur boobs...

Unregistered

good one!

Unregistered

it is so funny,malaysian goverment is genius

Unregistered

U need to do a quickie...
Don't need a room..

Just rent this place.. air-conditioned.. nice seating.. can clean urself also after.. but!!

comes with no protection..

from public eyes.. after 15minutes..

Unregistered

nice toilet. nicer than the ones in my hostel...lol

Unregistered

hahaha very funny, kenny sia like fucking dog!

Unregistered

i din c this toilet while i was there lol...gd post!

Unregistered

Funny la your entries!!! Keep up the good work!

Unregistered

We have bathrooms like that around Adelaide's CDB and it's FREE!! Used it once...pretty clean..as you would except from public toilets here.

Unregistered

Kenny arr.... so got got caught doing IT arr??

Let me tell you this that is no toilet it is a 15min quickie brotel.....I mean it has a big sign there that says.
"Feeling horny on a HOt day?? wanna DO your partner but cant seem to find the place?? come on in you get 15min of action packed luving in an air conditioned area plus cleaning facilities, all for RM0.20, what are you waiting for?? come on in and SHAG it BABY~~~~"

lolz that is the most rediculous promotion to ever do,how would high tech toilets promote tourism?? lolx........@@"

Unregistered

hope can see nude chick inside when d door opened hahaahahaaa

Unregistered

If I sakit perut , and the door open after 15 minutes , then people will see everything lor ?!

Unregistered

Hey... how about emergency? I think our Government the needs to educate people about emergency... what if we stuck in the toilet and the doors are not functioning properly to open? Who is going to save us from the toilet? Well as usual, we know how to promote but never think of consequences... the emergency situation !!!

Unregistered

haha thats hilarious. these malaysians will think of any possible way to make money. of course the government doesnt care about the cost...a friend of theirs will be happily hopping to the bank with a wadful of cash from this incredibly stupid idea. here in new zealand, our viaduct harbour in auckland city has free state of the art toilets...thats free with a capital F...heck..those toilets in malaysia are bound to be vandalized soon enough..and regarding costs of maintenance...well...easier said than done..malaysia never upkeeps anything..just look at times square..bloody carpark looks like its been around for over a hundred years..seriously, the damn malaysian government only seems to want to tax its people to build a whole lot of useless nonsensical bullshit..don't see how you malaysians stand it..

Unregistered

your face says it all..hahaa..

Unregistered

Yes Edward. DUH~~ even my dog knows that.
and lolxxx... fucking ignorant comment you have there.

Unregistered

You look really fat when you're not sucking in your stomach and puffing out your chest to pose for pictures.

Registered

Kenninabei, so?

Unregistered

I think 20cents is rather cheap enough...it is the same as those dirty public toilet in wet market... haha! Im currently in Moscow,and the public toilet actually cost RM 1.50 per entry.And sumore not as nice as this...
i think 15 minutes is more than enough for u to pee or even to "shit".. unless u are doing something inside...haha!
and RM400K for this toilet is really too much!i think it is better to built more "normal" toilet (instead of only 1 of this toilet) so that more ppl can use it ... and by that time,time limiting system can be eliminated...

Unregistered

i've never come across this kinda toilet so far..thanks kenny for providing the info!

Unregistered

with that kind of money, i'm expecting some toilet music. or an ipod dock, u know, 15 mins consider a lil bit long. also, a cup holder would be fine, too.
what else do we need?

Unregistered

Oh my god, this is funny, this automatic toilet thing. What about us women that have our periods, that's embarassing and not to mention disgusting if the door opens! I don't think one minute is going to be enough! What if you have diarrhea? Then there's that awful smell the next person has to deal with, I feel sorry for them. I hope they at least provide some kind of air freshner in there...lol.

Unregistered

What so special about this toilet? Why not build it with a OSIM type of massage chair cum toilet bowl, LCD TV with Astro Channel, WIFI internet access, Automated Dry Clean Ass, Vending Machine selling Sanitary Pad & Pooping pills, Smoke Alarm and Fire Sprinkle(in case someone try to smoke in there or caught fire) & Surveillance Camera in case someone try to tamper or pass out half way shitting in there.

Unregistered

just wondering, how you took the last photo ? Was there someone else in it too ?

WAAA

Unregistered

that's the stupid thing of the EVER EXPENSIVE toilet. On the opening ceromony, some foreigner visitor thought we had some celebration. end up opening ceremony for toilet. They also terus "diam diam laughing" about us... haih

Unregistered

Dear Mr Kenny Sia,

I think you got the No Diving sign wrong.

Actually, I think it's trying to tell you that you CANNOT STAND on the toilet seat.

Betul tak???

Unregistered

tis is stupid la...simply spend money...wat if i constipate and send more than 15minutes in the toilet....

Unregistered

What a sucking toilet!! Will people bring food into toilet for enjoy? what the hell? visit my blog at http://chuchen.blogspot.com/

Unregistered

u're from perth right?
there's a couple of these in Northbridge. You can see one when you're walking past the museum, entering into James St. It's dark brown in colour, and has pretty much the same function....the automatic door opening, 15min time limit, etc etc. There's also another one nearer to Russel Sq. They've been there for years..

Unregistered

we have the same kind of toilets operating in Aus .. though you don't pay a cent for it ;) Also, the buzzer sounds after like 5 minutes and you have to get out of it pretty quick. It's cos authorities felt 15 mins was long enuf for certain 'activities' to take place so they felt a 5 minute quickie was pretty much the limit.

*grin*

Unregistered


.. oops .. I meant to say in adelaide ;)

Unregistered

Deputy Prime Minister open ceremony for this toilet? ??

Unregistered

THIS IS SO WIERD, THEY SHOULD HAVE A TV IN THERE TOO! ITS WIERD!

Unregistered

Pretty soon, due to poor maintenance, the toilet will fall apart. What a waste of $$$.

Unregistered

i think the goverment wants us to pee with our underwear on..

Unregistered

lmao..isnt it abit too expensive juz to go do some business? might as well go to d nearby shopping centre toilets which is free and more comfy.

Unregistered

long time didn't go Bintang Walk, if free i will go have a 'peek'

Unregistered

erm..sorry it's 'peep'..wrong spelling.. >.

Unregistered

I HOPE THE GOVERNMENT IS READING THIS.WOuldnt the money be better off helping the poor and improving their lifestyles? a toilet? hello?!

Unregistered

Hah! I blogged about a similar thing a while ago. Although our toilets in Australia had only 10 minutes (and they are free)

http://img297.imageshack.us/img297/3136/img5107rv7.jpg

-Annie

Unregistered

let's say if fixed cost is rm5000 each month(include electric and maintainace)... n the variable cost is rm0.05 the price is rm0.20

so means... they earn rm0.15 per person


the breakeven unit is

rm5000 / rm0.15 = 33333 unit

means need more then 33333 people ppl go to this toilet oni can start earn $$$.....

but...

let's say if each ppl use 5minit.. 1 hour can let 12ppl use... 1day 24hours oni can let 288 ppl use,.. n 1 month can let 8640ppl use... so... din reach the break even point... rugi d..rugi d....~!

so the 400k..is never earn bek~ but izzit this toilet worth 400k?

Unregistered

Kenny, if we need more time in the toilet, is there another coin slot inside, so that we can put more coins and tutup balik the door?

i wonder how the door opens, really open all ah? so freaking scary la...

Unregistered

That's fancy but ever heard of a bulletproof toilet? :)

Unregistered

Loved your writeup on the KL self cleaning toilet. Hilarious! I was there on the day they blocked the street to have official opening ceremony. They started a massive traffic jam in the city that lasted the whole afternoon and late evening because of the official opening of Malaysia's first self cleaning toilet! How stupid can you get? My 5 min cab ride turn out to a 45 min cab ride and I arrived late for my appointment! Dumb! Dumb dumb! BTW, there is a way to use dat toilet widout paying! LOL we figured it out (typical Malaysians wat!) when we saw it the first time in Sweden last year, and our little group of 5 only paid once to use 5 x. LOL hey, it cost us something like RM5 for a pee each! My husband almost died when I said I needed to pee so he had to try and save when the whole group needed to go! LOL My daughter studying in Switzerland just gave me yr website to read, so I really enjoyed it. Keep it up!

Unregistered

I don't like diving anyway. I would rather swim under water among the submarines and the depth charges anytime. Just to get my 20 cents worth!

Unregistered

This is still better than the public urinals in Paris which is entirely made of transparent glass and an opaque piece big enough just to cover your genitalia area. Muahahha. The highlight of it all is everybody can see you doing your business; of course minus the view of your high mighty.

Unregistered

Awesome. The last self-timer shot is classic. Did you really poop in there? Amazing how you managed to take so many photos within 15 mins. I was in there taking pics until the buzzer went off.

Did you wash your hands before handling your cam again? haha!

Unregistered

imagine halfway through masturbating and the buzzer sounds....

Unregistered

the toilet just exactly the same concept over here in united kingdom - a self cleaning after every usage. it is good one and at least helping Malaysians to keep the toilet clean. but with the tag price, it is too expensive i think.

Unregistered

first of all, the toilet did not cost rm400,000, it cost a lot lot less thn tht. the ministry is not tht stupid to spend tht much money on just portable toilets...after all they had to save money so that the minstery of tourism could spend rm20million in RENTING the KL eye...yes 20 million just to rent that silly thing. they could have bulild a bigger one for a lot cheaper. next the reason you can only spend 15 minutes is so that no vandalsim will occur..this is malaysia come on u know it as much as i do. lastly about the 20 cents charge on it, why are u complaining? would u rather they charged u more to shit and pee? would u rather pay rm2 for a clean toilet as they charge in klcc. seriously, im no pro goverment or anything but for once i see what they're doing is good..why condemn them? if u must say something pls comment on the eye of kl. thank you.

Unregistered

haha... outdoor for couples huh.. hehe. not bad... so cheap somemore

Unregistered

The ministry has come out with alot of funny ideas and projects, this is one of the best and i bet still more to come eh?

Unregistered

nice toilet, i wish to own one in MMU

Unregistered

wat the.....
20c is too cheap for such a nice toilet,
i mean they charge 30c at pyramid and that doesn't even come with tissues!!

air condition?!
geez if it was a really hot day and i needed to cool off real fast i would definately slot that 20c for that 15 minutes of air conditioning ahhhh.....
(wishing malaysia had some fresh air instead of stinking and burning acrid smell which always takes a while getting used to after touching down)

400k geezus god help our nation in its vicious struggle of stupidity

haha but the door opening all of a sudden would lead to really funny moments, geez imagine having constipation and a period at the same time, definately not going to be your day,

they should have a slot inside the toilet if ever someone needed to use the toilet a little bit longer
(again the struggles we have against stupidity)

sigh malaysia i love you, but i think you need to do something about the people taking care of you

Unregistered

Haha... 400G's for toilets?? got internet access?? plasma tv's in them?? kakaka.. us malaysians must be really dumb if you tell me some of that money didn't make it all the way to the "toilet".. keke if you know wat i mean.

Unregistered

That is cool.

Unregistered

actually the cost for these toilets is rm90,000/00 the rest is for cronies, MCA RM10,000
UMNO rm300,000.00, MIC, PPP, THEY GET TO CLEAN THE TOILET AND sell THE SHITE FOR FERTILISER, THAT is share and share alike

Unregistered

FOR THAT PRICE U CAN BUY 8 LOW COST HOUSES AND RENT THEM OUT AND STILL MAKE MONEY BUT THEESE MOOOORONS ONLY THINK ABOUT HOW MUCH THEY CAN MAKE WHILE THE GOING IS GOOD AND BANK IT OVERSEAS, ITs a feeding frenzy mate

Unregistered

80% of the cost is in the pockets dude

Unregistered

I've been on one in Auckland city.. there were 3 of us waiting for turn. The first one to go in took at least 15 mins! So me and my other friend were like, hmmm.. what is taking her so long??!!.. then not realising that it was "automatically" functioned toilet, she came out, giggling and said, geezz.. cool toilet hehehe.. so we took turn and went in did our business and came out with big smile too! Hmmm.. other than putting the 20cent in the slot, "scanning" our hand to get tissue and water, u basically dont have to flush the toilet. it did it by itself right after u got up off the toilet bowl hehehe.. whatever it is about public toilet, cleanliness is very, very important!! congrats Malaysia, for such toilets!!

Leave a comment

Live Updates


Monthly Archives


Site Statistics




'Best Travel Blog' Finalist 2011

'Best Micro-blog' Winner 2011

'Best Entertainment Blog' Winner 2010
Close